سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رومیزی میز ناهار خوری

رومیزی های قلاب بافی شده میز ناهار خوری

اگر سبک خانه تان وینتج و یا کلاسیک است می توانید برای میزهای غذاخوری تان از پارچه های قلاب بافی شده استفاده کنید. این پارچه ها طرح و نقش های متفاوتی دارند وبا راحتی اگر هنر قلاب بافی را بلد باشید می توانید آن را خودتان بسازید. اگر هم نه می توانید به سر اغ مادرها و یا حتی مادر بزرگ های تان بروید و از آن ها درخواست کنید تا یکی از زیباترین انواع آن ها را برای میز شما ببافند.

شال هایی به عنوان رومیزی

اگر قرار است مهمانی دوستانه ای را ترتیب دهید پیشنهاد می کنم از شال های رنگ یرنگی متنوعی که داخل کمدهای لباس تان دارید به عنوان رومیزی استفاده کنید. می توانید یک بار این کار را انجام دهید و نتیجه ان را ببینید مطمئنا دوستانتان هم از این کار استقبال می کنند در واقع این ایده یک ایده مقرون به صرفه است.

رومیز ی مخملی میز ناهار خوری

رومیزی های مخملی یا آن هایی که ترکیبی از مخمل و تافته هستند، بسیار خودنمایی می کنند. این رومیزی ها هم که برخی با نام رومیزی های هندی آنها را می شناسند، دارای مزایا و معایبی هستند. این رومیزی های شیک و کلاسیک، بهترین گزینه برای خانه های مدرن و خلوت محسوب می شوند و طرح و رنگ های زنده و شفاف آن ها، سردی فضای خانه را از بین می رود. معمولا این رومیزی ها لک را نشان نمی دهند، اصلا چروک نمی شوند، قیمت نسبتا مناسبی دارند و بسیار سبک هستند.

معایب: مخملی بودن جنس این رومیزی ها باعث تجمع گرد و خاک درون تار و پودشان می شود. به همین دلیل استفاده از آن ها در خانه هایی که بچه های کوچک یا افراد مبتلا به آسم و آلرژی زندگی می کنند، چندان مناسب نیست. به طور کلی، رومیزی هم می تواند مانند هر کالای پرزدار دیگری باعث ایجاد حساسیت شود اما امکان ایجاد این حساسیت در رومیزی مخملی به دلیل حبس شدن انواع گرد و غبار، آلودگی های محیطی و قارچ ها در میان الیاف متراکمش بیشتر است.

رومیزی هایی از جنس ترمه

اگر دوست دارید اصالت را به میز ناهار خوری  و یا میزهای جلو مبلی خانه تان بیاورید از پارچه هایی با طرح و نقش ایرانی استفاده کنید، یکی از بهترین انتخاب ها پارچه های ترمه هستند که با رنگ ها وطرح های بی نظیر و خیره کننده شان چهره ای متفات و اصیل به دکوراسیون داخلی خانه شما می بخشند. برای آن که بیشتر با پارچه های ترمه آشنا شوید می توانید مطلب سفر به سرزمین رنگارنگ ترمه ها در خانه ترمه ایران را بخوانید.

رومیزی کتانی

رومیزی هایی با جنس کتان نازک که معمولا با ملیله و سرمه روی آن ها کار می شود هم طرفداران و مزایا و معایبی دارند. این رومیزی های سبک و زیبا برای قرار گرفتن روی شیشه میز ناهارخوری و میز جلوی مبل بسیار مناسب هستند، می توان آن ها را روی میزهای عسلی که قرار نیست شیشه داشته باشند هم انداخت، گرد و غبار زیادی به خود نمی گیرند و نیازی به اتو کردن آن ها پس از شستن نیست. روشنی رنگ آن ها(این رومیزی ها معمولا به رنگ سفید یا نباتی هستند) باعث باز و خلوت تر نشان دادن فضا می شود.

معایب: شستن این رومیزی ها کار ساده ای نیست و نمی توان آن ها را داخل ماشین لباسشویی انداخت. اگر نخ قسمتی از ملیله دوزی یا سرمه دوزی شان پاره شود، تمام سرمه ها و ملیله ها می ریزند و از بین می روند. ضمن این که روشن بودن رنگ این نوع رومیزی ها باعث لک شدن مدام آن ها می شود.

استفاده از پارچه هایی با بافت های ضخیم به عنوان رومیزی میز ناهار خوری

پارچه های ضخیم به عنوان رومیزی

برای مهمانی هایی که در فصل های سرد سال برگزار می کنید می توانید از پارچه های ضخیم تر و بافت های در هم تنیده تر استفاده کنید و به میز غذای تان گرما و صمیمیت خاصی ببخشید یادتان باشد که توجه به جزئیات میز غذای شما را زیبا تر می کند.

پارچه های نازک و طرح دار به عنوان رومیزی

اگر برای تان مهم است که طرح خود میز غذایتان معلوم باشد و می خواهید از رنگ زیبای آن لذت ببرید استفاده از پارچه هایی مانند آن چه که در عکس بالا می بینید بسیار کارآمد است. این پارچه ها با بافت های نازک خود به شما اجازه می دهند تا از طرح چوب میز غذا و گرمای خاصی که به محیط می دهد لذت ببرید.

رومیزی پارچه ای

هماهنگ کردن رنگ این رومیزی  میز ناهار خوری با وسایل خانه یا حتی رنگ طبیعت در فصل های مختلف سال، بسیار ساده است. حتی می توانید با این پارچه های رنگی، گرمی و سردی خاصی به فضای منزل تان بدهید. مثلا رنگ های سرد را برای فصل های گرم و رنگ های گرم را برای فصل های سرد انتخاب کنید. رومیزی های پارچه ای رنگی بسیار سبک هستند و فضای منزل را به سادگی از حالت کلاسیک به فانتزی و شورانگیز تبدیل می کنند. این رومیزی ها برای قرار دادن روی شیشه میز ناهارخوری، میز جلوی مبل و عسلی ها مناسب هستند.

معایب: این رومیزی ها به هیچ وجه رسمی نیستند و قرار دادن آنها روی میز برای مهمانی های رسمی مناسب نیست. چروک و لک شدن بیش از اندازه هم از دیگر معایب آن ها محسوب می شود. البته اگر فرزند کوچکی در خانه دارید که مدام رومیزی ها را کثیف می کند، بهتر است از همین جنس های ساده و ارزان قیمت استفاده کنید.

رومیزی های بلند برای خانه ها و میز ناهار خوری که سبک کلاسیک دارند بسیار مناسب و ایده ال هستند. اگر رومیزی های تان را بلند انتخاب می کنید بهتر است به این نکته توجه کنید که باید طرح روی این رومیزی های بزرگ و به اصطلاح درشت باشد در غیر این صورت میز غذای شما چهره مناسبی پیدا نمی کند.