سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در مورد خرید میز ناهار خوری

اول این نکته‌ها را بدانید

برای خرید یک میز ناهار خوری مناسب ، باید توجه کنید که ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی شما سازگار باشد. مثلا اگر شما قدزیاد بلندی ندارید نباید سراغ میزهایی بروید که از حد عادی کوتاه‌ترند. نگران انتخاب میز مناسب هم نباشید چون به‌راحتی می‌توانید تنوع را در ارتفاع میزها در مراکز عمده خرید، میزهای آشپزخانه و ناهارخوری در تهران یعنی در بازار مبل و بازار دلاوران احساس کنید. برای تشخیص یک میز استاندارد باید به این شکل عمل کنید؛ وقتی روی صندلی، پشت میز می‌نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از 40 سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد، زمانی‌که شما روی یک میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی کند. میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم‌کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد. صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه‌گاه 90درجه باشد که هضم غذا به‌راحتی انجام شود. زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه‌های بدن آسیب می‌رسد اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای‌تان را تمام کنید و به حالت اولیه بازگردید.

محبوبیت 12 نفره‌ها!

اندازه میز ناهار خوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پایین می‌رود. اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری از 2نفره شروع شده و تا 24 و 28نفره هم می‌رسد. بعضی از خانواده‌هایی که خانه بزرگ و مجللی دارند از 2دست میز و صندلی استفاده می‌کنند. اکثرا یک دست 6 یا8نفره در آشپزخانه قرار می‌دهند و یک دست 12 یا 24 نفره برای پذیرایی از مهمان در اتاق پذیرایی با غذاخوری می‌گذارند ولی خریدارانی که خانه‌های با متراژ متوسط روبه‌بالا دارند از 12 نفره‌ها استفاده می‌کنند که فعلا پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز هستند. ابعاد این سایز (12نفره) به علت استاندارد بودن آن بسیار مناسب پرکردن خانه‌های بزرگ است. به علت خرید زیاد این مدل‌ها، تولیدکنندگان هم بیشتر روی این مدل تاکید دارند و زرق‌وبرق این سایزها را بیشتر می‌کنند تا خریداران را راضی نگه دارند.

از یک تا 50 میلیون تومان

اگر در بازار پرس‌و‌جو کنید، می‌بینید که یکی از لوازمی که قیمت آن حد ندارد، میز ناهار خوری است. قیمت این اجناس از 40هزار تومان (2نفره) شروع شده و حتی تا 50میلیون تومان هم ادامه دارد. کمترین قیمت‌ها از جنس چوب راش و سفید هستند که زیاد بادوام و مجلل نیستند ولی میزهای استاندارد و پرهوادار و معروف چوب‌هایی خوب با قیمت‌هایی مناسب دارند. اگر می‌خواهید بین 5/1 تا 3 میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید از برندهای معروف ایرانی با جنس‌های بادوام و با اندازه‌های 6 تا 12 نفره خریداری کنید.

اگر مبلغ برای شما مهم نیست و می‌خواهید از بهترین اجناس روز دنیا خریداری کنید برندهای wood Modern و Italy style را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا بهترین برندهای این اجناس با بهترین چوب‌ها هستند. یک دست میز و صندلی معمولی و با اندازه 12 نفره از این برندها حداقل 7میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

به پایه‌ها دقت کنید

بعضی از میز ناهار خوری  که هم کم‌قیمت و هم از برند برخوردار نیستند، خیلی ساده و بدون دقت ساخته می‌شوند و بسیار راحت هم از بین می‌روند. زیرا به‌جای استفاده از دوخت چوب و میخ‌های منظم از چسب چوب برای وصل‌کردن پایه‌ها به میز استفاده می‌کنند. بهترین اجناس از میخ و دوخت‌های فلزی ساخته شده و از پرس‌کاری‌هایی با درجه‌های دمایی بالا برخوردارند. باتوجه کردن به فاصله‌ پایه‌ها و سطح میز می‌توان متوجه شد که آیا جنس از نوع درست ساخته شده یا خیر. اگر فاصله پایه‌ها نابرابر و زیاد بود، حتما درست ساخته نشده و پس از مدت کوتاهی استفاده از بین می‌رود یا در بهترین حالت نیاز به تعمیر دارد. پس توجه به نوع ساختار میز و صندلی هم از مهم‌ترین نکات خرید یک میز و صندلی خوب و بادوام به حساب می‌آید.

سبک و مدل‌ها

تفاوت سبک و مدل‌ها این امکان را به خریدار می‌دهد تا از بهترین‌ها باخبر باشد. مدل‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. مدل‌های چوبــی از محبــوب‌ترین‌ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه‌های کنده‌کاری شده دارنــد و معـرق‌کاری‌هایی با سبک‌های مختلف روی آن دارند. مدل‌های گرد و مدل‌های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل‌های مستطیل شکل چون راحت‌تر با فضای خالی منزل هماهنگ می‌شوند پرهوادارتر هستند. مدل‌های گرد بیشتر سبک چوبی- شیشه‌ای دارند‌ به گونه‌ای که یک لایه چوب و یک لایه شیشه روی آن قرار می‌گیرد که می‌توان گفت زیبایی خاص خود را دارد.

بهترین چوب‌ها برای میز شما

بهترین میز ناهار خوری از نظر جنس و زیبایی از چوب‌هایی ساخته می‌شوند که درخت آن فقط در آمریکای جنوبی رشد می‌کنند. چوب درخت بامبو و چوب درخت سیاه (Black) از چوب‌های مرغوبی هستند که برای این اجناس خریداری می‌شوند. چوب درخت سیاه بسیار مقاوم در برابر آب، رطوبت، سرما و گرماست. برای مقاوم‌تر کردن این چوب‌ها آ‌ن‌ها را هم در سرمای شدید و هم در گرمای شدید تست می‌کنند. این چوب‌ها مغز بسیار مستحکمی دارند و برای همین بسیار گران‌قیمت هستند. بیشتر اجناس گران‌قیمت و برندهای محبوب از این نوع چوب‌ها ساخته می‌شوند اما چوب درخت گردو هم برای این اجناس بسیار مناسب است و اکثرا خریداران سراغ این نوع چوب‌ها می‌روند.